I Kontakt mellem Mennesker har vi fået midler fra Foreningen Velliv til et kursus for tovholdere og selvhjælpsgrupper der drejer som om Covid19.
Vi vil starte 3-5 nye selvhjælpsgrupper hen over efteråret 2020. De får det fælles omdrejningspunkt “Pårørende under Covid19”. Lis Thejls, der er koordinator for “Selvhjælp- og netværksgrupper” i Kontakt mellem Mennesker, fortæller, at grupperne er et tilbud til alle de pårørende, der har været, og er, på “overarbejde” under Corona-krisen. Måske har dit barn reageret stærkt på situationen, og du er usikker på, hvordan du tackler det, så I kommer igennem uden mén. Eller en af dine nærmeste er gået ned med stress, hvor du har stået på sidelinien og følt dig magtesløs.
Du er også velkommen, hvis du har lært noget nyt om dig selv- og det er vi nok rigtig mange der har, siger Lis Thejls. Vi skal så finde ud af, hvordan vi holder fast i det gode. Vi skal reflektere over hvad der kan støtte os, så vi holder fast.